Korzystamy z plików cookie w celu dostosowania portalu do potrzeb użytkownika.
Korzystanie z naszej witryny oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu.
W każdym momencie można dokonać zmian ustawień Państwa przeglądarki.
Więcej informacji na temat przetwarzania danych znajduje się w Polityce Prywatności.
Do zadań i kompetencji Sekretarza Gminy należy w szczególności:
zapewnienie właściwej organizacji pracy i sprawnego funkcjonowania Urzędu,
udział w Sesjach Rady,
koordynowanie prac w poszczególnych referatach i samodzielnych stanowiskach pracy związanych z opracowaniem materiałów pod obrady Rady,
sprawowanie nadzoru nad organizacją pracy Urzędu i koordynowanie działań poszczególnych referatów oraz stanowisk,
zapewnienie warunków organizacyjnych dla sprawnego funkcjonowania Urzędu, a zwłaszcza dbanie o efektywność i dyscyplinę pracy oraz należyte załatwianie spraw mieszkańców Gminy,
wnioskowanie w sprawach awansowania, wyróżnienia i karania pracowników,
sporządzanie projektu struktury organizacyjnej Urzędu, w tym opracowywanie statutu i regulaminu organizacyjnego oraz towarzyszących zarządzeń,
koordynowanie spraw związanych ze składaniem oświadczeń majątkowych przez kierowników/dyrektorów gminnych jednostek organizacyjnych oraz pracowników zobowiązanych do składania oświadczeń,
nadzór nad stosowaniem zasad rzetelności i terminowości załatwiania spraw w Urzędzie,
wykonywanie czynności z zakresu prawa pracy wobec pracowników Urzędu i kierowników gminnych jednostek organizacyjnych w czasie nieobecności Wójta i Zastępcy Wójta,
koordynowanie zadań związanych z organizacją referendów, wyborów prezydenckich, parlamentarnych, samorządowych, ławników,
koordynowanie działań dotyczących organizacji szkoleń i narad pracowniczych,
opracowywanie zakresów czynności dla pracowników, wnioskowanie o ustalenie zakresu obowiązków, uprawnień i odpowiedzialności poszczególnych pracowników,
współdziałanie z kierownikami gminnych jednostek organizacyjnych w zakresie opracowywania statutów i regulaminów, udzielania pełnomocnictw,
nadzór nad prawidłowym obiegiem, ewidencją i przechowywaniem dokumentów i pism wpływających do Urzędu zgodnie z obowiązującymi przepisami,
podpisywanie pism i decyzji w granicach udzielonego upoważnienia przez Wójta,
nadzorowanie spraw w zakresie służby przygotowawczej w Urzędzie,
przeprowadzanie kontroli wewnętrznej w zakresie ustalonym w załączniku nr 3 do regulaminu organizacyjnego Urzędu,
nadzór nad prowadzeniem dokumentacji związanej z naborem na stanowiska urzędnicze,
koordynowanie przeprowadzania konkursów na wolne stanowiska urzędnicze oraz prowadzenie spraw związanych z powierzaniem stanowisk kierowniczych,
współpraca z kierownikami gminnych jednostek organizacyjnych w zakresie wykonywanych zadań i sprawowanego nadzoru,
nadzór nad rozpatrywaniem skarg, wniosków i petycji,
wykonywanie innych zadań i czynności powierzonych przez Wójta,
pełnienie funkcji pełnomocnika ds. ochrony informacji niejawnych.