Do zadań Zastępcy Wójta należy w szczególności:
- kierowanie bieżącymi sprawami Gminy należącymi do kompetencji Wójta w ramach udzielonych pełnomocnictw,
- nadzorowanie wykonywania wieloletnich planów inwestycyjnych i programów gospodarczych,
- nadzór nad pozyskiwaniem środków z europejskich i krajowych funduszy pomocowych, w tym nadzorowanie sporządzania wniosków w ramach programów pomocowych i przestrzegania procedur przetargowych,
- przygotowywanie ocen, analiz i programów zaspokajania potrzeb Gminy i jej mieszkańców,
- przygotowywanie wniosków oraz koordynowanie i realizacja prac związanych z pozyskiwaniem funduszy w ramach projektów UE,
- analiza przepisów z zakresu prawa UE, monitorowanie terminów w celu pozyskiwania środków finansowych,
- współpraca z dyrektorami i kierownikami gminnych jednostek organizacyjnych w zakresie pozyskiwania i rozliczania środków pozabudżetowych,
- współpraca z projektantami i wykonawcami inwestycji realizowanych ze środków pozabudżetowych,
- opracowywanie dokumentów strategicznych gminy, programów rozwojowych, monitorowanie osiągniętych rezultatów i ich aktualizowanie,
- koordynowanie działań wymaganych przy składaniu dokumentacji w sprawie przyznania środków pozabudżetowych na realizację konkretnych zadań,
- przygotowywanie projektów uchwał Rady i zarządzeń Wójta,
- udział w sesjach Rady,
- realizowanie zadań Sekretarza pod jego nieobecność lub w przypadku wakatu na tym stanowisku,
- wykonywanie innych zadań na polecenie lub z upoważnienia Wójta.