Sekretarz Gminy
Beata Sagan
Do zadań i kompetencji Sekretarza Gminy należy w szczególności:
- zapewnienie właściwej organizacji pracy i sprawnego funkcjonowania Urzędu,
- udział w Sesjach Rady,
- koordynowanie prac w poszczególnych referatach i samodzielnych stanowiskach pracy związanych z opracowaniem materiałów pod obrady Rady,
- sprawowanie nadzoru nad organizacją pracy Urzędu i koordynowanie działań poszczególnych referatów oraz stanowisk,
- zapewnienie warunków organizacyjnych dla sprawnego funkcjonowania Urzędu, a zwłaszcza dbanie o efektywność i dyscyplinę pracy oraz należyte załatwianie spraw mieszkańców Gminy,
- wnioskowanie w sprawach awansowania, wyróżnienia i karania pracowników,
- sporządzanie projektu struktury organizacyjnej Urzędu, w tym opracowywanie statutu i regulaminu organizacyjnego oraz towarzyszących zarządzeń,
- koordynowanie spraw związanych ze składaniem oświadczeń majątkowych przez kierowników/dyrektorów gminnych jednostek organizacyjnych oraz pracowników zobowiązanych do składania oświadczeń,
- nadzór nad stosowaniem zasad rzetelności i terminowości załatwiania spraw w Urzędzie,
- wykonywanie czynności z zakresu prawa pracy wobec pracowników Urzędu i kierowników gminnych jednostek organizacyjnych w czasie nieobecności Wójta i Zastępcy Wójta,
- koordynowanie zadań związanych z organizacją referendów, wyborów prezydenckich, parlamentarnych, samorządowych, ławników,
- koordynowanie działań dotyczących organizacji szkoleń i narad pracowniczych,
- opracowywanie zakresów czynności dla pracowników, wnioskowanie o ustalenie zakresu obowiązków, uprawnień i odpowiedzialności poszczególnych pracowników,
- współdziałanie z kierownikami gminnych jednostek organizacyjnych w zakresie opracowywania statutów i regulaminów, udzielania pełnomocnictw,
- nadzór nad prawidłowym obiegiem, ewidencją i przechowywaniem dokumentów i pism wpływających do Urzędu zgodnie z obowiązującymi przepisami,
- podpisywanie pism i decyzji w granicach udzielonego upoważnienia przez Wójta,
- nadzorowanie spraw w zakresie służby przygotowawczej w Urzędzie,
- przeprowadzanie kontroli wewnętrznej w zakresie ustalonym w załączniku nr 3 do regulaminu organizacyjnego Urzędu,
- nadzór nad prowadzeniem dokumentacji związanej z naborem na stanowiska urzędnicze,
- koordynowanie przeprowadzania konkursów na wolne stanowiska urzędnicze oraz prowadzenie spraw związanych z powierzaniem stanowisk kierowniczych,
- współpraca z kierownikami gminnych jednostek organizacyjnych w zakresie wykonywanych zadań i sprawowanego nadzoru,
- nadzór nad rozpatrywaniem skarg, wniosków i petycji,
- wykonywanie innych zadań i czynności powierzonych przez Wójta,
- pełnienie funkcji pełnomocnika ds. ochrony informacji niejawnych.