Obowiązek ten dotyczy wszystkich właścicieli i zarządców budynków, a na wypełnienie deklaracji jest 12 miesięcy dla budynków istniejących i 14 dni dla budynków, które zostaną oddane do użytku po 1 lipca
Otrzymane dane trafią do Centralnej Ewidencji Emisyjności Budynków.
Celem stworzenia centralnej bazy (tj. CEEB – Centralnej Ewidencji Emisyjności Budynków) jest poprawa jakości powietrza – likwidacja głównej przyczyny zanieczyszczeń – emisji substancji powodujących smog. CEEB będzie ważnym narzędziem wspierającym wymianę starych kotłów grzewczych, Na podstawie zgromadzonych danych możliwe będzie tworzenie kolejnych programów dotacyjnych, które wesprą mieszkańców w wymianie nieefektywnych źródeł ciepła na proekologiczne i przyjazne naturze.
Wszelkie regulacje dotyczące CEEB zostały sformułowane w ustawie o wspieraniu termomodernizacji i remontów oraz o centralnej ewidencji emisyjności budynków.
Czego dotyczy deklaracja?
Deklaracja dotyczy źródeł ciepła i spalania paliw w budynkach mieszkalnych i niemieszkalnych.
Jak złożyć deklarację?
Najprościej i najszybciej, bez wychodzenia z domu, deklarację mogą Państwo złożyć przez internet, logując się na rządowej stronie http://www.zone.gunb.gov.pl/. Wystarczy mieć profil zaufany lub e-dowód.
W przypadku braku możliwości złożenia deklaracji drogą elektroniczną należy:
Jaki jest termin składania deklaracji?
Na złożenie deklaracji mają Państwo 12 miesięcy (dla budynków już istniejących). Właściciele lub zarządcy nowo powstałych obiektów, w których instalacja źródła ciepła nastąpiła po 1 lipca 2021 roku, mają 14 dniowy termin od dnia uruchomienia nowego źródła ciepła lub spalania paliw.
Deklaracje dla budynków mieszkalnych i niemieszkalnych znajdą Państwo w załącznikach.
Szczegółowe informacje o spisie znajdują się na stronie internetowej: zone.gunb.gov.pl.
Informacji udziela również Referat Rolnictwa, Ochrony Środowiska i Gospodarki Komunalnej Urzędu Gminy Wysokie, pod numerem telefonu: 84 680-62-06.